pondělí 12. července 2010

Rune-keeper třicátníkem (levely 31 až 40)

Naše cesta s pánem run pokračuje. Minulé díly rukověti našich schopností najdete zde: 1-10, 11-20, 21-30.

Na začátku bych rád podotkl, že pokud se vydáváte cestou blesků, máte v tuto chvíli k dispozici v podstatě plnou výbavu dovedností. Na dalších úrovních nás čekají spíše skilly pro léčení, poškozování ohněm nebo pro podporu skupiny.



Blesky kam se podíváš
Odvážím se tvrdit, že v současné době převážná většina DPS rune-keeperů používá právě blesky na úkor ohně. Důvodů je několik:

  • bleskové schopnosti většinou nemají indukce a dají se sesílat i za pohybu, což je při boji velmi výhodné, zvlášť když třeba potřebujete uhýbat před loužemi kyseliny, které na vás sesílá boss v instanci
  • s blesky dosahujete poměrně vysokých kritických zásahů (tím vyšších, čím více své šance na kritický úspěch posílíte vybavením a traity)
  • řada bossů v instancích má vysokou odolnost proti ohni (např. v morijských Forges of Khazad-dum, nebo první boss v mirkwoodském Sammath Gulu) 
Nevýhody blesků jsou oproti tomu malé: 
  • bleskový rune-keeper má zřejmě o něco vyšší spotřebu poweru (což se dá kompenzovat fellowship manévry, lahvičkami či lore-masterem)
  • někteří bossové jsou odolní i proti elektrickým výbojům (např. poslední boss v morijských Forges of Khazad-dum, nebo druhý boss v mirkwoodském Sammath Gulu)
TIP: Osobně jsem měl radši kdysi preferovaný ohnivý styl boje, který je založen na mnohonásobných ohnivých DoT, které se navzájem posilují. Podobným stylem (pomocí HoT) RK také uzdravuje. Sesílání blesků je oproti tomu mnohem přímočařejší a tak úplně mi do koncepce rune-keeprů nesedí.
Standardní rotace dovedností vypadá u čistě bleskového RK asi takto: CA - SS - CA - SW - CA - EoS - CA - SS - EC. Vypadá to jako změť písmenek, ale jednoduše řečeno: střídejte CA a SS, kdykoli skončí cooldown, sešlete SW nebo EoS, a když máte dostatečné naladění, zakouzlete EC. Když nevíte, co dělat, sešlete CA - je to bleskový skill s nulovým cooldownem, takže je k dispozici prakticky pořád. A pokud se vám podaří kritický zásah, nedělá vůbec malou škodu.
TIP: Při hraní ve skupině je samozřejmě na místě trochu více taktizování a používání více skillů, třeba CV pro zvýšení poškození a snížení threatu. Se SW také můžete počkat až na vyšší stupeň bojového naladění, aby se zvýšila šance, že nepřítele omráčí. A s EoS nebo EC můžete čekat až na chvíli, kdy CA a SS úspěšně nahodí všechny buffy, které zvyšují poškození a šanci na kritický zásah (to vše je samozřejmě závislé na traitech, které máte osazeny).
Rune-keeper po třicítce

Na úrovni 32 dostáváme ultimátní ledové kouzlo Frozen Epilogue (FE). To v sobě obsahuje debuffy všech nižších ledových schopností, které se rozprostřou až na pět nepřátel ve vašem okolí. 
TIP: Používám jen výjimečně, zatím jsem se nedostal do situace, kdy by FE bylo opravdu užitečné. 
Další schopností je na 34. levelu Weapon of XXX (za XXX doplňte element, jehož runu právě používáte). Vyplatí se nahazovat na spolubojovníky, kteří bojují na blízko: jejich zbraň pak totiž snižuje odolnost nepřátel na poškození daného elementu.

O dvě úrovně výše získává RK schopnost Essence of Flame (EoF), což je ohnivé DoT kouzlo, jehož poškození se zvyšuje s každým tierem WoF, který na nepříteli tiká. EoF stojí poměrně hodně poweru, ale když se vylepší traitem a později i příslušnou legacy na legendární zbrani, pálí protivníky navýsost efektivně.

S úrovní 38 přichází léčivá dovednost Epic for the Ages (EftA). Je nejvíce podobná stylu, kterým léčí minstrelové: najednou vrátí spojenci velkou část morálky. Má ale velmi dlouhou indukci (4 vteřiny) a stojí poměrně hodně poweru. S dokončeným traitem se indukce zkrátí a EftA navíc na cíl sešle PtH, což z ní dělá slušné kouzlo. 
TIP: EftA se vyplatí sesílat zřejmě jen v okamžiku, kdy potřebujete spolubojovníkovi rychle doplnit velkou porci morálky. I v takovém případě je ale zřejmě výhodnější seslat na něj raději několik MV. Jsou ale RK, kteří na EftA nedají dopustit.
S úrovní 40 se RK naučí nejničivější ohnivou dovednost Smouldering Wrath (SW). Jde opět o chanelling skill, podobně jako RW. Tentokrát ale nemá léčivý účinek, naopak nepřítele pomalu spaluje. Trvá 8 vteřin a nemělo by ji nic přerušit. Pro její seslání je potřeba vysoké bojové naladění.

Kromě SW na čtyřicítce přichází také další dvě podpůrné dovednosti: Flurry of Words (FoW) a The Blade Will Not Wound (TBWnW). První z nich je ledovým AoE debuffem, který působí nepřátelům v okolí slabší ledové poškození a zároveň snižuje jejich schopnost uhýbat ranám. 
TIP: Používám v bojích s větší skupinou nepřátel, kde nehrozí, že bych AoE probudil uspaného nepřítele. Upřímně řečeno netuším, jak velký debuff FoW dává, ale jakékoli poškození block/parry/evade rozhodně nemůže uškodit.
TBWnW je oproti tomu ochranné kouzlo, které zvýší obranu všech členů skupiny proti woundu. V případě, že spolubojovníka s nahozeným TBWnW nepřátelé skutečně woundem poraní, první takové poranění se automaticky anuluje. Ovšem za cenu toho, že TBWnW zároveň ze spolubojovníka zmizí.
TIP: Vyplatí se v bojích, kde předem víte o častých woundech. TBWnW preventivně nahazuji skoro před každým bojem, nikdy nevíte, jestli se nebude hodit :-)
Jsme na úrovni 40, pomalu se blížíme do finále. V příštím díle si popíšeme dovednosti do úrovně 65 a také nejlepší využití ohnivých skillů - i když se dnes už tolik nepoužívají.

Žádné komentáře: