pátek 11. června 2010

LOTRO: Rune-keeper, část první, level 1 - 10

Rune-keeper do LOTRO přibyl s datadiskem Mines of Moria. Nechme stranou otázku, jestli do Středozemě patří, nebo ne. Odpověď je ano ;-) A každopádně je to hodně zajímavé povolání.

Dva v jednom:
RK jsou vlastně dvě postavy v jedné. V jednom balíčku dostáváte jedno z nejlepších single target DPS ve hře a zároveň špičkového healera schopného uléčit vše včetně nejtěžších instancí. Vyváženo je to totálním nedostatkem AoE schopností, spíše okrajovým CC a velkou křehkostí. Nečekejte také, že budete vrhat blesky a zároveň se vesele léčit. RK většinou buď zneškodní nepřítele na dálku, nebo na blízko padne po několika silnějších úderech. Musí si totiž vždy vybrat: buď páchá škody, nebo léčí. Obojí najednou naštěstí nefunguje - Supermany LOTRO nepotřebuje.

Pro koho:
RK se dá doporučit každému zájemci o léčení prováděné zajímavým způsobem: narozdíl od minstrela RK neléčí většinou přímo právě způsobená zranění, ale sesílá z run tzv. HoT (healing-over-time), takže vlastně s předstihem léčí budoucí zranění. RK si mohou oblíbit i hráči, kteří inklinují k pálení ohněm nebo blesky na dálku. V této oblasti RK excelují, hned po Hunterech jsou druhé nejlepší single target DPS povolání ve hře (mno, možná i po burglarech, ale s těmi nemám zkušenosti :-)).

Ladění:
Základním principem hraní za RK je tzv. ladění (attunement). Kouzla a schopnosti se dělí do tří skupin: útočná, neutrální a léčivá. A když některou schopnost použijete, "naladí" vás o jeden či více bodů příslušným směrem na škále DPS - Heal. Čím víc jste pak naladěni např. na DPS, tím větší škody působíte a odemykají se vám pokročilejší schopnosti. Když při bojovém naladění použijete neutrální nebo léčivé kouzlo, začne se vaše DPS naladění snižovat, až dosáhne nuly a začne narůstat naladění léčivé. Na nulu se za chvíli dostanete také po skončení boje.

Level 1-10
První kroky prožijete v Thorin's Halls a jejich okolí. RK se totiž může stát pouze trpaslík nebo elf, lidem a hobitům zůstává tajemství run zapovězeno.

Od začátku ovládáte tři schopnosti: základní léčivé kouzlo Prelude to Hope (PtH), rychlý bleskový útok Scribe's Spark (SS) a ohnivé kouzlo Fiery Ridicule (FR). Hned na druhém levelu přibude další blesk: Ceaseless Argument (CA). Všechny čtyři budete požívat i na nejvyšší úrovni. Obvyklá taktika boje je jednoduchá: před bojem na sebe nahodíte PtH, které vás průběžně léčí. Na nepřítele zdálky vykouzlíte FR (má nejdelší dosah a poměrně dlouhou indukci), které nepřítele přímo popálí a ještě chvíli na něm doutná. A pak už ho dorazíte SS a CA. A tak pořád dokola. S tímto postupem si s malými obměnami vystačíte skoro celou hru, tak si ho začněte hezky automatizovat.

Na čtvrté úrovni dostanete první ledové kouzlo Chilling Rhetoric (CR) a hlavně můžete sesílat uzdravující kamínek Rune of Restoration. CR není moc užitečné kouzlo: umí sice nepřítele zpomalit, ale jen na dobu, po kterou mu nepůsobíte škody. Můžete ho tedy zařadit do rotace mezi CA a SS. Zato kamínek, to je jiné kafe. Nejenže umí průběžně uzdravovat vás i členy vaší družiny, ale dá se použít také jako kapesní tank. Má totiž vlastní agro - a není malé.

TIP: Pro zvládnutí skupiny dvou až tří nepřátel se tak dá použít tato taktika: mezi sebe a nepřátele sešlete kamínek, pak zaútočíte na jednoho z nich a když se k vám rozběhnou, je slušná pravděpodobnost, že se ti, na které neútočíte, vrhnou nejdřív na kamínek. Než ho zničí, vyřídíte prvního nepřítele, a dva další byste mohli v pohodě zvládnout.

Na šesté úrovni dostanete první a na osmé druhé "uspávací" kouzlo. Shocking Words (SW) je blesk, který nepřítele poškodí a zároveň má šanci cíl na 5 sekund omráčit (stun). Není to moc, ale stun zároveň přerušuje indukce, takže zvlášť proti kouzlícím nepřátelům na vyšších úrovních je skvělou pomůckou. Šance na omráčení stoupá s každým bodem v bojovém naladění (pokud tedy chcete mít větší šanci na omráčení, vyplatí se sesílat SW až při nejvyšším bojovém naladění; ale i na nižších naladěních je to užitečné kouzlo s poměrně velkými kritickými zásahy).

Oproti tomu Shocking Touch (ST) žádnou škodu nepůsobí, ale na pár sekund nepřítele oslní (daze). S lore-masterem se měřit nemůžete, ale při boji s více nepřáteli je každých pár sekund dobrých. I ST se dá použít pro přerušování indukcí, musíte být ale hodně blízko - jde o kouzlo na dotek.


TIP: Strategie s kamínkem se teď může ještě o něco rozvinout: jednoho nepřítele necháte bušit do kamínku, druhého na pár vteřin uspíte pomocí ST a třetího zatím zabijete. Druhého, který mezitím rozdrtí kamínek, můžete s trochou štěstí zdržet bleskem SW a než se probudí, může už být proti vám sám. Pokud ne, bude už zřejmě znovu použitelný ST (má cooldown 20 vteřin).

Na osmé úrovni dostanete navíc skill Fall to XXX (XXX může být Fire, Storm nebo Ice - podle toho, jaký runový kámen používáte), který se na nepřítele dá nahodit před bojem, dočasně snižuje jeho odolnost proti kouzlům dotyčného elementu a navíc po zásahu mu může způsobit dodatečnou škodu.

Desátá úroveň vám přinese zřejmě nejlepší léčivé kouzlo Mending Verse (zvláště na vyšší úrovni bude vaším základním healem) a Armour of XXX (Fire, Storm, Ice), ketrý pomůže vaší obraně. Nejlepší je asi Armour of Storm, které má šanci nepřátele, kteří vás zasáhnou, na 5 sekund uspat.

Pokračování příště.

Žádné komentáře: