úterý 6. července 2010

Rune-keeper na levelech 11-20

Vítejte u druhého pokračování průvodce světem mistrů run. V prvním díle jsem popsal základní principy a strategii tankování kamínkem, teď se podíváme na život rune-keepera od levelu 11.


První nové schopnosti dostanete na úrovni 12. Jde o bleskový útok Essence of Storm (EoS), který při kritickém zásahu způsobí dvojnásobné škody (navíc se šance na kritický zásah zvyšuje s každým bodem bojového naladění), takže používejte, kdykoli bude k dispozici.

Druhým útočným kouzlem je ledový Writ of Cold (WoC). A u toho se trochu zastavíme. Nejenže se jedná o jedno z mála použitelných AoE kouzel, které rune-keeper má (bohužel působí jen na tři cíle), ale poprvé se tady ukazuje princip tierování, který pak využijete i u ohnivých nebo léčivých dovedností. O co jde?

Writ of Cold primárně působí středně velké ledové poškození. Zajímavější ale je, že na nepřítele také nahodí debuff, který zpomaluje rychlost jeho útoku. Při prvním seslání jde o 5 %, což není moc. Tady ale nastupuje tierování: pokud ještě ve chvíli, kdy WoC na nepříteli tiká, na něj kouzlo sešlete podruhé, povýší se debuff na tier 2 - což v tomto případě znamená, že začne tikat odznovu a zpomalení útoků se zvýší na 10 %. A pokud teď sešlete ještě třetí WoC, dostanete debuff na tier 3 a debuff na hezkých 15 %. A to už se může hodit.

Tierování si zapamatujte, za moment se k němu vrátíme.

Na úrovni 14 se rune-keeper naučí další dvě schopnosti. Vysoce užitečná Self-motivation (SM) doplní část poweru (s dokončeným deedem pak dočasně snižuje nároky na power u všech schopností).

A Writ of Fire (WoF), který je už podle názvu ohnivou obdobou WoC, i když účinky se trochu liší. WoF totiž nahazuje na cíl ohnivou DoT (damage over time), která se zvyšujícím se tierem (pamatujete?) stoupá. Později to s doplněnými deedy bude fungovat dokonce tak, že pokud na nepříteli tiká WoF a sešlete na něj další ohnivé kouzlo (třeba FR), zvyšuje se i jeho škoda. Přitom se jednotlivé DoT načítají a načítají a načítají... dokud nepřítel pomalu neuhoří: pyromanův sen ;-)

Na 15. úrovní může rune-keeper splnit druhý úkol, který mu zadá jeho trenér (ten první dostane hned na začátku a odměnou je pouze runový kámen). Jmenuje se An Eye in the Storm a spočívá v krátkém výletu na vrchol Weathertop, kde se utkáte s několika různě silnými skřety. Odměnou za splnění je vysoce užitečný trait Tale of the Storm. Ten dává všem bleskovým schopnostem desetiprocentní šanci na nahození buffu, který na 30 sekund snižuje nároky na power a zvyšuje šanci na kritický zásah blesků. Osadit a pokud se orientujete na blesky, nikdy nesundávat!

Na 16. úrovni dostane rune-keeper poslední z trojice writů - Writ of Health (WoH). Funguje stejně jako předešlé dva, jen nepůsobí debuffy ani škodu, ale postupně cíl léčí (HoT - healing over time). A s rostoucími tiery roste i množství vyléčené morálky. Podobně jako WoF také navyšuje účinky dalších seslaných léčivých kouzel.

Tierování později usnadňují splněné a osazené traity. S jejich pomocí writy po dotikání z cíle nezmizí, ale jen se sníží jejich tier. Pokud tedy máte na cíli nahozený například WoH na tieru 3, vydrží na něm celých 60 sekund: nejdříve bude 20 sekund tikat na tieru 3, pak se na dalších 20 sekund sníží na tier 2 a nakonec ještě 20 sekund dotiká na tieru 1.

Blížíme se pomalu k dvacáté úrovni. Na 18. levelu dostanete Essence of Winter (EoW), což je AoE ledový útok (pořád jen tři cíle, bohužel), který zároveň debuffuje: snižuje u nepřátel incoming healing a zvyšuje jejich nároky na power. S vyššími tiery WoC se debuff zvyšuje.


Tip: Osobně ledová kouzla v praxi příliš nepoužívám, s výjimkou WoC a pozdějšího Flurry of Words (snižuje u nepřátel šanci na evade) či Frozen Epilogue (nahazuje všechny ledové debuffy najednou). Stojí poměrně hodně poweru a jejich účinky nejsou velké.

S 20. úrovní rune-keeper získává se schopností Nothing Trully Ends (NTE) možnost "zvednout" poraženého spojence - bohužel pouze mimo boj.

A na závěr jsem si nechal kontroverzní bleskové kouzlo Epic Conclusion (EC). Kontroverzní z několika důvodů: na odpůrce, podle kterých nemá rune-keeper v tolkienovském světě co dělat, působí masivní blesk vycházející z jeho rukou jako červený hadr na býka a přezdívají mu "Ruce imperátora" (že, pane Borsi ;-)).

Kontroverzní je ale i použitelnost EC v boji. Na jedné straně v případě kritického zásahu může způsobit mnohatisícové poškození (na levelu 65 obvykle kolem 4000 - 5000, ale v některých situacích i mnohem vyšší). Má to ale svá ale:

Po seslání EC totiž dostane rune-keeper postih, díky kterému stojí všechny bojové schopnosti na 10 sekund o nezanedbatelných 50 procent poweru více. A to je - zvlášť v delších bojích v instancích - krutá rána. Při sólování to zas takový problém není.

Pokud se v boji s bossem brzy nechcete ocitnout na suchu, můžete se s tím vyrovnat buď tak, že se spolehnete na to, že vám power doplní lore-master (čímž mu ubíráte síly, které by mohl použít třeba pro mistrela), nebo pečlivým plánováním.

EC třeba můžete seslat až v okamžiku, kdy vám docházejí cooldowny nebojových schopností a buffů, a využít 10 sekund k jejich nahození (obnovíte kamínek, či sešlete Self-motivation, na vyšších úrovních Calming Verse nebo The Blade Will Not XXX). Těchto 10 sekund ale nepřítele nepoškozujete, takže se nakonec může stát, že kdybyste EC nepoužili, napáchali byste ve výsledku více škod, než s ním.



Tip: Řada rune-keeperů se každopádně zdá být obrovskými kritickými čísly EC úplně hypnotizována a používají "Ruce imperátora" kdykoli je to možné. Budiž. Abyste maximalizovali škody působené EC, pokuste se maximalizovat šanci, že dosáhnete kritického zásahu - sešlete EC ve chvíli, kdy vám tikají všechny buffy snižující taktickou odolnost cíle a zvyšující šanci na kritický zásah (na vyšších levelech a s traitem v tom pomáhá třeba i seslání Vivid Imagery). Bez kritického zásahu je totiž EC velmi špatným kouzlem, které způsobí stejnou nebo i menší škodu než kritlé Ceaseless Argument, Shocking Words nebo Essence of Storm, ale s odporným debuffem.

Tak, jsme na 20. levelu, ale to nejlepší nás ještě čeká. Pokračování příště.

Žádné komentáře: