středa 7. července 2010

Rune-keeper mezi 21 a 30

Vítejte u třetího pokračování rukověti mistra run. První dva díly nás provedly batolecími úrovněmi 1 - 10 a školním věkem 11 - 20. Takže pojďme dál: mezi dvacítkou a třicítkou získá rune-keeper šest nových schopností.


Na úrovni 22 je to jedno z nejlepších léčivých kouzel ve hře: Rousing Words (RW). Nejenže citelně uzdravuje celou skupinu, ale zároveň vám ani trochu nezvyšuje threat. Ještě lepší je pak s osazeným traitem Rune of Endurance (získáte ho za mnohonásobné vyvolávání kamínku), se kterým RW léčí o 30 % více (jen musíte zároveň mít vyvolaný kamínek).

RW jsou tzv. "channeling skill", což se dá možná přeložit jako "proudící schopnost". Rune-keeper prostě po krátkou dobu funguje jako čerpadlo, do které na jedné straně lijete power a z druhé vytéká proud morálky pro spolubojovníky. Proč o tom píšu: toto "proudění" může být přerušeno - zásahem od nepřítele, omráčením atd. Přerušit ho můžete také pohybem, což se někdy může hodit - například ve chvíli, kdy jste RW spustili, ale nečekaně potřebujete seslat něco jiného. Neváhejte RW přerušovat, má cooldown jen 20 sekund.

TIP: Na léčení rune-keeperů je úžasné, jak se všechny HoT sčítají: v tuto chvíli byste měli být schopní mít na každém členovi družiny mít nahozeno PtH, průběžně je uzdravovat kamínkem, na tankovi vám tiká WoH (ideálně tier 3), při AoE zásahu skupinu vyléčíte pomocí RW a jinak si jen tu a tam vypomůžete MV. Všichni jsou na maximu morálky a nad hlavami jim vesele poskakují zelená číslíčka, krása :-)

Na 24. úrovni získáte jednu z mála bojových AoE dovedností: ohnivé Scathing Mockery (SM). Působí až na pět cílů, které mírně popálí a pak na nich ještě chvíli dohořívá. Účinek - jako u ostatních ohnivých kouzel - stoupá se zvyšujícím se bojovým naladěním.

TIP: Upřímně řečeno, SM mi příliš nepřirostlo k srdci a používám ho dost málo. Stojí dost poweru a účinek není příliš velký. O seslání SM se dá uvažovat asi jen v případě, že máte osazeny traity v ohnivé linii, a to především Conflagration of Runes, který zvyšuje DoT účinek dovednosti FR o 10 % za každý ohnivý efekt tikající na nepříteli. Jinak je největším kladem SM jeho animace, kdy oblast kolem vás doslova exploduje v plamenech :-)

Na úrovni 26 dostáváte jednu z nejpoužívanějších schopností, i když není přímo bojová ani léčivá: Calming Verse (CV). V základu vám na 30 sekund sníží generovaný threat z poškození i léčení o 10 %.

TIP: Po 30. úrovni můžete získat dva traity, které CV výrazně vylepšují: Linnod of Subtlety (použijte CV 350x), který prodlouží trvání CV až na jednu minutu (CV má přitom stejně dlouhý cooldown, můžete ji tedy mít nahozenou nepřetržitě), zvýší působené škody o 10 % a sníží threat z poškozování nepřátel o dalších 10 %. A pak Linnod of Peace (dalších 250 použití CV), který z CV dělá instantní schopnost (nemá žádnou indukci, sešlete ji okamžitě) a zároveň snižuje threat z léčení o 10% a o stejné procento zvyšuje léčivé účinky vašich schopností. Sečteno a podtrženo: při osazení obou traitů se vám threat snižuje o 20% a léčení a škody zvyšují o 10%, to vše v podstatě neustále. Co víc si můžete přát?

S úrovní 28 přichází další unikátní schopnost rune-keepera: Word of Exaltation (WoE). Jde o ochranné kouzlo, které v základní verzi na 3 vteřiny chrání cíl před 40 % poškození. Maximální účinek má, když na cíli tiká WoH na tieru 3 - za každý tier totiž dostává časový bonus 2 vteřiny, takže se dostanete až na 9 vteřin. Bohužel cooldown je poměrně dlouhý - minuta a půl (o něco snížit ho může jen legacy na legendární zbrani, o tom ale později). Zcela neodolatelným se však WoE stává, pokud se vám podaří dokončit trait Author of Exaltation. Po jeho osazení dostanete 5 sekund a 10% ochrany navíc - WoE tedy až na 14 sekund sníží poškození na polovinu. Author of Exaltation je bohužel s požadavkem použít WoE 500x bez debat nejhůře dokončitelným traitem rune-keeperů.

TIP: WoE je skvělá dovednost. Většinou ji používám pro ochranu tanků, na kterých beztak držím WoH na tieru 3. Pokud tank dostane masivní úder, který skokově sníží jeho morálku, nahodím na něj WoE, čímž si vytvořím hezkých pár vteřin na to, abych pomocí MV nebo jiných schopností vrátil jeho zdraví k maximu.

Na 30. úrovni rune-keeper získává dvě schopnosti: Abrupt Words (AW) přerušují indukce - výhoda je, že to umí na dálku, nevýhodou je dlouhý 30 sekundový cooldown. A pak Distracting Winds (DW), AoE debuff, který na 10 vteřin zpomaluje nepřátele o polovinu a snižuje váš threat.

TIP: DW jsem zatím moc nepoužíval, nebylo příliš proč. Někteří hráči ve fórech píší, že tento skill využívají při sólovém hraní jako vylepšení taktiky "tankujícího kamínku". Seslání DW zvyšuje šanci, že se nepřátelé místo na vás sesypou na kamínek, což vám dá víc času na jejich postupné pozabíjení.

S 30. levelem přichází také třetí úkol od vašeho učitele, The World of a Healer. Pokud úspěšně pomůžete trpaslíkům ochránit Othrikar, získáte odměnou trait Writ of Well-being. Ten je základem jakéhokoli léčitelského buildu: umožňuje totiž v minulém díle popisované postupné snižování tieru u WoH. To vám pomůže mnohem snáze držet WoH na maximálním tieru na více spojencích v družině. Navíc snižuje cooldown WoH.

Na třicáté úrovni je prostě rune-keeper vybaven velmi dobrým základem ať už k působení škod, nebo k léčení. V dalších úrovních už půjde do tuhého - dostaneme několik nových schopností a podíváme se na legendární traity.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

No, zdá sa,že ten, kto to s RK vie, má v rukách veľmi silnú postavu schopnú zachrániť skupine či raidu život. (Saskardin)

rraven řekl(a)...

To ano, stejně jako ten, kdo to umí s minstrelem ;-) A přijdou ještě lepší skilly ;-)