pondělí 24. listopadu 2008

Jak jsem si (ne)koupil LOTRO Mines of Moria

Američané nám sice k 17. listopadu zrušili vízovou povinnost, ale pouhý den poté jsem se přesvědčil, že pořád balancujeme na okraji civilizovaného světa.

Stalo se to asi takto: ráno se slunce daleko na východě zvedlo z pacifických hlubin a jeho fotony začaly postupně dopadat na povrch jednotlivých světadílů. Stejně tak se fanoušci onlinového RPG Lord of the Rings Online v zemích kolem globu začali radovat z datadisku Mines of Moria. Světlo se šířilo k západu rychlostí přibližně 15 úhlových stupňů za minutu, až kužel paprsků doputoval k Evropě.

Zde z dosud neznámých příčin došlo k nečekané anomálii - v některých zemích střední Evropy (zasaženo je údajně Polsko, Maďarsko, Slovensko a Česko) se fanoušci LOTRO nedočkali datadisku, ale zklamání. Ještě toho ikriminovaného rána ale vše vypadalo nadějně a manažer obchodu Xzone optimisticky, leč opatrně do diskusního fóra sliboval:

Už několik měsíců zde visí datum 18.11. a toto datum bude dodrženo, pro to uděláme maximum. Dneska přijede onen kamion do CD Projektu, my si hru vyzvedneme a rozešleme. Držte palce, aby to vše vyšlo. (Martin Schovanec, obchod Xzone, 18.11.2008, 07:28:56)

Optimismus vydržel jen slabé čtyři hodiny. Před půl dvanáctou pixely na monitorech natěšených LOTROistů jen s největším sebezapřením zobrazily tu zlou zprávu:

Hra bohužel dneska nebude a v CR/PL/HU/SK ji dostanou prodejci příští týden, mezi 26. - 27.11. U zákazníků tedy 28.11. Ten posun nás velice mrzí a přiznávám, že jsme tím byli dopoledne stejně nepříjemně překvapeni jako vy. Jak bude nové info, obratem pošleme na e-mail. (Martin Schovanec, obchod Xzone, 18.11.2008, 11:20:02)

Sakra, sakra, sakra, říkal jsem si nejdřív.

Nejde o život, je to jenom hra, říkal jsem si potom, když jsem rušil objednávku.

A pak jsem napsal redaktorům herního webu games.tiscali.cz. Potřeboval jsem si postěžovat, že:

  • distributor evidentně zklamal a ani neměl potřebu se hráčům omluvit (pokud vím, neučinil tak dosud)
  • je podobný error v případě onlinové hry dost na pováženou - zvlášť když je k dispozici digitální download a hráči si krabicovou verzi kupují hlavně proto, že je to pro cenný artefakt
  • se mi podobná věc stala v poslední době už podruhé - jiný distributor (Cenega) natahoval vydání sběratelské edice Fallout 3 tak dlouho, až mě proti mé vůli přinutil ušetřit a koupit si tu obyčejnou
  • je tenhle reálných svět dost nespravedlivý a že jsem si měl radši vzít tu druhou pilulku ;-)

Redaktoři z Tiscali zafungovali jako zkušení terapeuti a doporučili mi, abych se z toho traumatu vypsal na svém blogu.

A tak jsem si založil blog a z toho traumatu se vypsal.

Dost přitom pomohlo, že jsem si Mines of Moria koupil a stáhl přímo od Codemasters.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Chci se jen zeptat, je už možno MoM v ČR koupit? At jsem hledal kde jsem chtěl, tak ke koupi nikde, jen datumy vydání v rozmezí 5-12/12/2008.